Thursday 6 August 2009

Ratu tenis hebat & menawan..



Maria Sharapova...

Maria Sharapova, bintang Rusia ini memegang gelaran pemain paling cantik selama beberapa tahun sebelum statusnya disaingi Ana Ivanovic dan Daniela Hantuchova.

Daya tarikannya bukan sahaja pada pukulan servis kencang tetapi kemantapan susuk tubuhnya yang tinggi, kecantikan kulitnya dan berambut perang.

Wajahnya semakin naik seri di depan kamera di luar gelanggang namun wajahnya tetap bersinar ketika beraksi di gelanggang.
Ana Ivanovic

Pernah memegang takhta sebagai pemain No.1 dunia sebelum dirampas Ivanovic. Walaupun kemampuannya diragui untuk kembali ke ranking pertama, dia masih disifatkan sebagai `Miss World’ sukan tenis.


Sharapova pernah dibandingkan dengan ratu tenis sebelum ini, Anna Kournikova. Namun menegaskan dia lebih mementingkan kejayaan daripada publisiti murahan yang tidak menyumbang kepada prestasi karier.

Ana Kornikova


Sania Mirza..

Tenis mungkin tidak begitu dikenali di India namun Sania Mirza memberikan definasi baru sukan itu di negaranya. Tenis di India semakin popular tetapi ia bukan sahaja disebabkan kejayaan besar Sania.


Sebaliknya disebabkan skirt pendek Adidas yang dipakainya sehingga menimbulkan kontroversi kerana ia disifatkan terlalu terdedah.


Nicole Vaidisova...


Vaidisova merupakan salah seorang pemain wanita yang mempunyai pukulan servis paling kencang ketika ini. Namun di sebalik tangannya yang berotot, dia mempunyai banyak daya tarikan seksi.

Vaidisova membawa imej sebagai seorang pemain yang mempunyai susuk badan sesuai untuk pergerakan lincah.

Walaupun dia tidak mahu mendedahkan keseksiannya menerusi cara berpakaian ketika di gelanggang, namun dia merupakan adunan sempurna di antara gaya dan tenaga.

No comments:

Post a Comment