Thursday 30 July 2009

Habis daa..school


Start 24 Julai 09...akak dah habis school year one kat Crane Park Primary School...budak sekolah menengah dah start cuti awal seminggu lagi....pelik sungguh kat sini..budak sek. Rendah plak cuti lewat...dia msuk sekolah dulu 5 Okt. 08...


..Sejak dia sekolah kat sini...mmg ada perubahan pd diri dia...terutama sekali English ..makin baik dan dia dapat berlajar dgn sempurna..mula2 dulu dia rasa susah nak kecap bhs ni...lama2 dia dah faham n boleh cakap dgn kawan2 dia..



Cikgu dia banyak tolong...terutam Mr. Willis n Mrs. Sha....mengajar dai bhasa enggeris...kwn2 akak pun baik2..Holly, Jemy lu..faduma, Sofia, Muhammad, Brian dan ramai lagi la....tapi kwn yg selalu baik ngan akan Holly n Jemy Lu..

Hari terbuka sem 1 dulu...masa ambik result pencapain akak, Mr Wiliis kata akak ramai peminat...budak klas dia..semua nak duduk sebelah dia..aku pun tak tau pasai apa...mgkin akak ni cute kot..hihihi..lagi mr willis kata, akak masih sederhana dlm mate...aku tau akak ni bukan tak leh buat..kekadang dia ni suka meggelamun masa kita ajar dia...lagi mgkin dia kurang faham cikgu ajar...

Masa ambik dia last day tu...aku jabat tangan la ngan Mr willis..say Tq banyak2 ajar anak aku..banyak yang dia dapat kat sekolah..aku bagitau dia Sept. ni kita org dah balik Msia..wife aku dah abis belajar..dia pun ucapla kat kakak n family aku..selamat maju jaya... Tq Mr Willis..n Mrs. Sha

Hari last tu juga...akak dibekalkan dengan koleksi2/ harta benda apa yg dia buat setahun kat sekolah...banyak juga ler bendanya...siap cikgu dia buh dlm beg plastic ...aku tengok ari tu, semua budak kat sekolah tu bawa balik mcm2 benda yg diorg buat kat sekolah..ada yg sampai dua/ tiga beg...

Aku perhatikan sekolah primary kat sini..banyak ajar budak buat craf..nyanyi..p jalan2.( rombongan belajar) kat luar sekolah...ataupun org kata pendidikan social...,homework seminggu sekali jer..dapat hari Khamis...selasa minggu depan hantar..

Pastu plak setiap ari Jumaat...ada assembley kat dewan..kul 1.00..masa ni klas mana yg jadi host akan buat la aktiviti tertentu..masalnya persembahan...jualan...mainan dan sebagainya..sejak dia sekolah kat sini, class dia..kalau tak salah...3 kali jadi hos assembley...


dia org buat persembahan..yg mula2 dulu aku tak tau la dia buat apa..second..dia org nyanyi n menari...dan yg last seminngu sebelum cuti akhir...dia org cerita dan nyanyi..aku tengok akak ni mmg suka baca buku cerita n nyanyi...

Masa last diaorg buat assembley tu...aku ngan wife aku p tengok...akak kelihatan ok jer..dia dapat hafal cerita tu dah...n aku tengok kwan2 dia yg org putih tu plak tak dapat nak hafal..dah la lahir kat sini..baca pun tak pas lagi....atau mgkin kwn2 dia tu gelabah..n lupa cerita tu..nmpak la cacat sikit persembahan dia org..

Apa pun....akak dah dapat satu pengalaman berharga kat sini...melalui kesusahan..jln kaki ke sekolah...susah belajar kerana bahasa yg kurang mahir...aku sentiasa berdoa agar akak menjadi anak yang soleh, mendengar kata dan menjadi contoh yg baik pada adik2 dia..

No comments:

Post a Comment