Friday 24 July 2009

Mainan Carboot..

Sejak mai UK ni.....kalau p carboot first skali aku akan cari mainan untuk anak2 aku..mmg kat carboot banyak mainan n mcm2 mainan dan harganya pun murah. Biasa boleh dapat paling tinggi pun £3..paling murah £0.10...


Dok kat umah macam ni..( umah atas )..tak de plak tempat nak main kat umah..org bawah umah aku ni ada la tanah kat blakang boleh budak2 main..umah aku, umah atas tak de tanahnya..nak main kena p taman...tu yang mainan ni jadi benda penting kat anak2 aku ni..


Kekadang sronok gak layan diorg main..boleh tengok krektor diaorg...kejap gaduh...kejap baik..lagi, boleh tengok diaorg punya imaginasi yg banyak dipengaruhi oleh citer2 cartoon....memang boleh ketawa n geram kalau tengok diorg main...mainan ni abang ngan adik jer yg main...kalau masuk kakak dia nanti gaduh..mainan kakak dia tu laaa..bear..dan anak patung baby...
kekadang aku lak nak ketawa bila tengok abang ngan adik dia main anak patung baby tu..siap bagi susu dan tidurkan anak patung tu lagi...sekarang ni aku dah sembunyikan anak patung tu..supaya diorg tak ikut2 cara budak2 pompuan..hihihi..sorry akak..skrg kakak dia suka tulis2 plak.

Antara mainan yg dibeli tu...diaorg suka main LEGO atau blok2 tu...benda tu sikit jer..kena kongsi 2..abang sikit adik sikit..mcm2 ler dia org buat...kadang sampai gaduh sebab tak puas ati....buat kapal dia kata bas...buat bas dia kata house..mcm mana tak gaduh..heyyy..last2 aku ambik simpan jap...sembunyi dulu..dah ok, kluaqkan balik la...
kadang abang ni banyak songeh dari adik..adik pulak suka kacau apa org buat..tu yang gaduh tu...apa pun mainan2 ni banyak berjasa kat aku dan ibunya...

No comments:

Post a Comment